Тема. Повторення й узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.


Іменник — відповідає на питання Хто? Що? і означає предмет або особу.
Ми ніби даємо ім’я якомусь слову:
кіт, зошит.
Прикметник — відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї? і означає ознаку чи прикмету названого імені:
кіт (який?) сірий, зошит (який?) яскравий.
Після того, як ми назвали слово і охарактеризували його, може виникнути потреба порахувати ці предмети. За це відповідає третя іменна частина мови.
Числівник — відповідає на питання Скільки? Котрий? і означає кількість предметів або котрим є предмет при переліченні:
сірих котів (скільки?) шість; серед усіх зошитів яскравий (який?) четвертий.
Остання іменна частина мови — займенник.
Займенник — відповідає на питання Хто? Що? Який? Чий? Скільки? і вказує на предмет, ознаку, кількість, але не називає їх:
сірий кіт (чий?) твій; яскравий (що?) він.
Виконати вправу 578
19.05.2020.Тема.Повторення й узагальнення вивченого за рік з словотвору й орфографії.

| Твірна основа | Словотворчий засіб | Похідне слово |
| день | префікс що- | щодн(я) |
| щодн(я) | суфікс -н- | щоденн(ий) |
| щоденн(ий) | суфікс -ик | щоденник |

Найчастіше чергування відбувається між
к, ч, ц: [к]//[ч]//[ц`] — рука, ручка, у руці,
г, ж, з: [г]//[ж]//[з`] — нога, ніжка, на нозі,
х, ш, с: [х]//[ш]//[с`] — вухо, вушко, у вусі.
г, ж, з: [г]//[ж]//[з`] — нога, ніжка, на нозі,
х, ш, с: [х]//[ш]//[с`] — вухо, вушко, у вусі.

Суфікс завжди починається на літеру, яка є останньою в трійках чергування.
г, ж, з — - зьк-, -зтв-,
к, ч, ц — -цьк-, -цтво,
х, ш, с — -ськ-, -ство-.
Виконати вправу 569, с. 219
18.05.2020Тема.Повторення й узагальнення вивченого за рік з лексикології та фразеології.
Повторимо
Цікава вправа Перший мільйон
Виконайте вправу 564
14.05.2020
Тема.Контрольна робота. «Займенник»
Виконайте ТЕСТ
Можна лише 1 раз!
13.05.2020
Тема.Уживання займенників для зв’язку речень у тексті.Розбір займенника як частини мови.
1. Читати с. 211. Повторити вивчене з теми займенник.
2. Послідовність розбору займенника як частини мови.
• Займенник, його загальне значення. • Початкова форма. • Розряд за значенням. • Рід (якщо є). • Число (якщо є). • Відмінок. • Синтаксична роль. Ранковий час озолочує нас. (Народна творчість). Зразок письмового розбору займенника. Нас — займ., поч. ф. - ми; особовий; Р. в.; мн.; додаток. ♦ Прочитайте речення. Визначте займенники. Розберіть їх як частину мови. 1. Щось було у мені і від діда Тараса, і від прадіда Сковороди. (В. Симоненко). 2. Хай кожного з правдоборців обніме Тарас Шевченко, і всіх їх нехай пригорне Григорій Сковорода! (Г. Білоус). 3. По нас пройшли нещадні коні ханів, але крізь наші душі не пройшли! (Б. Олійник). |
12.05.2020
Тема. Розвиток мовлення написання есе
" У чому полягає життєвий успіх"

Напишіть у зошити власні думки, щодо заданої теми та перешліть роботу вчителю до 13.05. до 12.00
Успіхів!
06-07.05.2020
Тема.Неозначені займенники, їх відмінювання. Правопис неозначених займенників.Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників.
1.Перегляньте Відеоурок ТУТ
2.Прочитайте с.201-202
Перечитайте ще раз правила. Таблиці запишіть у зошит.
- Частка ні в заперечних займенниках виконує функцію префікса. Тому в усіх непрямих відмінках вони пишуться з -ні- разом. Якщо ж заперечний займенник уживається з прийменником, то три слова пишуться окремо (нікого — ні в кого, ні про кого, ні до кого, ні для кого).
- Частки аби-, де-, будь-, казна-, хтозна- в неозначених займенниках є префіксами, а частки -небудь, -сь — суфіксами. Займенники з частками аби-, де-, -сь пишуться разом (абичим, декого, хтось), а з частками будь-, казна-, хтозна-, -небудь — через дефіс (будь-кого, казна-що, хтозна-який, чому-небудь). У непрямих відмінках, ужитих з прийменником, неозначений займенник розпадається на три слова: будь-хто — будь до кого, будь з ким, будь на кому.
- Заперечні займенники пишуться
| Разом | Окремо |
| ніхто | ні до кого |
| ніщо | ні до чого |
| ніякий | ні в якому |
| нічий | ні за чим |
Неозначені займенники пишуться
| разом | через дефіс | окремо |
| З частками аби-,
де-,
-сь
(Абищо, дехто, якийсь)
| З частками будь-,
казна-, хтозна-, -небудь
(Будь-що, казна- хто, хтозна-який, чий-небудь)
| Якщо між часткою і займенником стоїть прийменник
(Аби до чого, будь для кого, хтозна на якому)
|
Урок в zoom
05.05.2020
Тема. Контрольний диктант.
Здати до 07.05.до 12.00 На окремо написаному листку А4або у зошиті. З таким підписом:
Дата
Контрольний диктант
учня 6-б класу
Прізвище ім'я
04.05.2020
Тема. Вказівні та означальні займенники.
1.Перегляньте урок на zoom
3. Виконайте письмово вправи 551
Корисна вправа
30.04.2020
Тема.Перехід займенників з однієї частини мови в іншу.
ПЕРЕХIД ЗАЙМЕННИКIВ В IНШI ЧАСТИНИ МОВИ
Займенники можуть втрачати значення узагальненоï вказiвки на ознакиабо кiлькiсть i переходити в iменники
В основному спостерiгається неповний перехід займенникiв, наприклад:
Кожен намагався показати свою силу, вправнiсть, смiли вiсть (В.
Бойченко); Про себе дбай, але й iнших не забувай (Нар. творчiсть).
Будь-який займенник, спiввiдносний з прикметником, може бути замінений словом, якщо його вжити без iменника. Проте деякi займенники i
поза текстом мають конкретне предметне значення, наприклад: мiй у
значеннi чоловiк, коханий, наречений: моя — дружина, кохана,
наречена; наш (наша, наше, нашi) зi значенням людей, близьких за
соцiальним становищем, за переконаннями, почуттями патрiо тизму i т. iн.
Порiвняйте, наприклад: Вчора вийшов мiй [чоловiк] на село, вже сонце
сiдало, коли скаче щось верхи. Вiн на дзвiницю зараз, ударив у дзвони
(М. Коцюбин ський).
Окремi займенниковi форми перейшли в частки, як-от:
тобi (Куди тобi наря дилася), собi (Жив собi вовчик), все (Та все швидше
i швидше бiжить), це (Де це ти ходиш?).
Виконати вправи 548 - спишіть, займенники підкресліть напишіть розряд.
29.04.2020
Тема.Присвійні,вказівні, означальні займенники.
Відеоурок

Читати с.205,207-209.
Виконати вправи 547 - спишіть, розкрийте дужки.
27-28.04.2020
Тема.Питальні та відносні займенники, їх вімінювання.

1.Перегляньте урок на zoom
2.Прочитайте с.198,200
3. Виконайте письмово вправи 523
Цікава вправа
22-23.04.2020
Тема. РМ.Контрольний твір розповідного характеру з використанням займенників на тему: "Яким повинен бути справжній товариш"
ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ. Написати твір обсягом 1-1,5 сторінки (скинути фото виконаного завдання в особисті повідомлення застосунка «Viber»).
Пригадайте про стилі мовлення ВІДЕО
Пам’ятка
Як працювати над складанням твору-розповіді з елементами роздуму
1. Осмисліть тему та ідею майбутнього твору.
2. Детально напишіть про подію, яка викликала у вас проблемні питання (певні роздуми). При цьому дотримуйтеся вимог до складання тексту-розповіді.
3. Використовуючи елементи тексту-роздуму (тезу, докази), запишіть ті роздуми, на які наштовхнула вас подія, про яку ви розповідаєте.
4. Уживайте вставні слова і словосполучення, які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму (на мою думку, по-моєму, наприклад, скажімо, отже, таким чином).
5. Сформулюйте висновок, який би відображав ідею твору.
6. Перевірте написане, виправте недоліки, перепишіть начисто та скиньте фото виконаного завдання в особисті повідомлення застосунка «Viber».
21.04.2020Тема. Особові займенники. Зворотній займенник себе.
2.Прочитайте с.194, 196.
3. Виконайте письмово вправи 511,
4. Дз. Вправа 513.
16.04.2020
Тема.Розряди займенників за значенням.
1.Перегляньте урок на zoom
2.Прочитайте та вчіть напам'ять РОЗРЯвиДИ ЗАЙМЕННИКІВ с.191.
3. Виконайте письмово завдання з мого відеоуроку
4. Дз. Вправа 503 (Перепешіть, позначте зверху розряд займенника).
Цікава вправа
Цікава вправа
Тема. Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки. Розряди займенників за значенням.
1. Перегляньте мій урок на zoom
2.Прочитайте та вивчіть правила с.190.
3. Виконайте письмово завдання з мого відеоуроку
4. Дз. Вправа 504.
1. Цікава вправа
2. Цікава вправа
14.04.2020
Контрольна робота з теми числівник
ТЕСТ
13.04.2020
Тема.Творення числівників. Морфологічний розбір числівника.
1.Повторимо вивчене про числівник. Відео
2. Пригадаймо теорію с. 184
3. Виконайте впр.497,484.
4. Морфологічний розбір числівника
1. Частина мови.
2. Початкова форма числівника (називний відмінок).
3. Кількісний чи порядковий.
4. Якщо кількісний, то розряд за значенням: власне кількісний, збірний, добовий чи неозначено-кількісний.
5. Група за будовою (простий, складний, складений).
6. Число (якщо є).
7. Рід (якщо є).
8. Відмінок.
9. Синтаксична роль.
Зразок
Марко до п’ятнадцяти років не був ніде за межами острова.
П’ятнадцяти – числівник, поч. ф. п'ятнадцять, кількісний, власне кількісний, складний, родовий відм., обставина.Дз. Підготуйтесь до контрольної роботи - виконайте письмово тестові завдання с 186-187
09.04.2020
Тема. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.
1. Перегляньте відео до уроку.
Ще одне коротке відео від. О.Авраменка
.

2. Спробуємоу зошитах записати час правильно.
06.15
08год.35хв.
11.55
15.05.
3. Дз. 483
08.09.2020
Тема.Відмінювання порядкових числівників.
Відеоурок з теми
Читати правила на с.177-178.
Виконати вправи 475(письмово)
Дз. Придумайте та запишіть 5 речень з числівниками , які стоять в різних відмінках.Темою для речень може бути - у мене вдома.
Роботи надстлайте на мій вайбер. Перевірка робіт і коментарі о 19.00.
07.04.2020
Тема. Числівник. Відмінювання числівників. Узгодження числівників з іменниками.
Повторюємо вивчене про розряди займенників.
Відео
Завдання
1. Читаємо ст.182
2.Перегляньте моє відео в допомогу( пророшу написати свої відгуки)
3.Виконайте впр. 487, 491.
06.04.2020
Тема. Числівник. Відмінювання числівників. Написання прислівників з –тисячний.
Давайте повторимо вивчене
Відеоурок. Про числівник.
Відмінювання числівників відбувається за 6 схемами

Виконайте вправу 466
Дз виконати вправу 467
16.03. Тема. Правопис складних прикметників
1. перегляньте відео
2. прочитайте с.154
3. виконайте впр.411, 413.
17.03.2020
Тема.Написання прізвищ прикметникової форми.
1. Читаємо с. 158
2. виконуємо впр.421
3. Дз. виконайте тест
або впр. 423
18.03.2020
Завдання : скласти характеристику знайомої чи відомої людини з використанням прикметників.
План письмової роботи
1. Представте людину(хто вона, ким доводиться, чим займається...)
2.Опишіть її риси характеру( як людина себе виявляє в різних ситуаціях)
Допоможе скласти характеристику така вправа
Складіть речення за зразком відповідно до запропонованих моделей.
Зразок: Хто – яка людина → Моя мама – добра, життєрадісна, весела, турботлива, м’яка, чуйна людина.
Зразок: Кому властиве що → Моїй мамі властиві доброта, життєрадісність, чуйність, оптимізм.
Зразок: Позитивними/ негативними рисами кого є що → Позитивними рисами моєї мами є доброта, життєрадісність, чуйність, оптимізм.
Довідка:чуйний, дотепний, ініціативний, гордовитий, зарозумілий, конфліктний, вередливий, уважний, спадковий, виразний, розумний, уважний, спокійний, задумливий, замріяний, стурбований, сумний, лагідний, злий, сердитий, байдужий, хитрий, проникливий (= пронизливий), насторожений, захоплений,міливість, наполегливість, привітність, серйозність, скромність, рішучість, щирість, відкритість, недоброзичливість, принциповість, непостійність, мужність, замкнутість, самовпевненість, комунікабельність.
Зразок: Хочу охарактеризувати свогонайкращогодруга дитинства - Михайла. Михайло говорить повільно, рідко виявляє емоції, його важко розгнівати чи засмутити, здається байдужим навіть тоді, коли навколо всі сміються. Працездатний, хоча рухи досить невиразні. Важко звикає до нових умов, нових друзів.
Готові роботи скидайте на почту. (tania-mitropan@ukr.net)
19.03.2020
Дорогі діти, сьогодні у нас контрольна робота
виконайте тест, обов'язково напишіть своє прізвище.
Тест
23.03.2020
Тема Числівник: загальне значення, морфологічні
ознаки. Числівники кількісні і порядкові.
Сьогодні ми зможемо додатково користуватись серсісом Мій Клас
( Зайти на свою сторінку, зліва обрати графу предмети- українська мова- 6 клас- числівник- теорія-тести- перевірочна робота)
Виконуємо вправи
- Вправа 433 (ІІ)
- Вправа432
Дз. Виконати вправу 436 або перевірочну роботу у МІЙ КЛАС
24.03.2020
Тема:Творення числівників. Числівники прості, складні,
складені. Роздільне написання складених числівників.
Числівник називає кількість предметів (два, три) або порядок їх при лічбі (другий, третій) і відповідає на питання скільки? котри́й? У мовленні вживається тільки з іменниками.
За значенням числівники поділяються на кількісні і порядкові.
| Розряди числівників за значенням | |
|---|---|
| кількісні (скільки?) | власне кількісні: один, два, п’ять, тисяча; |
| збірні — вживаються з назвами осіб чоловічого роду, з назвами малих істот та з множинними іменниками: двоє (хлопців), троє (гусят), п’ятеро (дверей), двадцятеро; | |
| дробові: одна друга, п’ять десятих, півтора; | |
| неозначено-кількісні — вказуть на приблизну кількість предметів: кілька, кількасот, багато; | |
| порядкові (котри́й?) | позначають порядок предметів при лічбі: перший, двадцятий, сотий. |
За будовою числівники бувають:
а) прості (мають одну основу): один, п’ять, сорок, сто;
б) складні (мають дві основи і пишуться разом): п’ятдесят, дев’ятсот;
в) складені (пишуться двома і більше словами): двадцять один, п’ять десятих.
а) прості (мають одну основу): один, п’ять, сорок, сто;
б) складні (мають дві основи і пишуться разом): п’ятдесят, дев’ятсот;
в) складені (пишуться двома і більше словами): двадцять один, п’ять десятих.
Кількісні числівники (крім один і два) змінюються лише за відмінками: три — трьох, трьом, трьома...
Числівник один змінюється за родами, числами й відмінками: один, одна, однієї, одних.
Числівники два, півтора, обидва мають також форму жіночого роду: дві, півтори, обидві.
Числівник один змінюється за родами, числами й відмінками: один, одна, однієї, одних.
Числівники два, півтора, обидва мають також форму жіночого роду: дві, півтори, обидві.
Читати с.167.
Виконати вправи. 437(ІІ, ІІІ).438(ІІ)
25.03.2020.
Тема. РМ Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною.
Сьогодні ми з вами навчимося описувати природу за картиною.
1. Прочитайте с. 242, впр 608.
2.Орієнтовний план опису картини
План
- Передній план картини.
- Задній план репродукції.
- Дощові хмари.
- Мої враження від споглядання пейзажу.
3. Напишіть твір-опис природи за картиною. В допомогу с.243.
4. Зразок творуОпис картини Федора Манайла «Золота осінь» Осінь. Напевно, немає жодної людини, яка б не любила таку прекрасну пору. З року в рік приходить золотоволоса красуня на зміну теплому літечку. Бере свої пензлі й хутко починає розфарбовувати кожен листочок. Бачили? Багряний, золотий, помаранчевий, жовтий – яких тільки кольорів не шкодує пані Осінь. З особливою ніжністю ставляться до осені художники. Ось, наприклад, взяти відому картину народного художника Федора Манайла «Золота осінь». Яка ж вона прекрасна ця осінь на полотні. Красується собі різними барвами, випромінює світло та спокій. На картині зображено могутній ліс, який вже давно встиг увібрати всі яскраві кольори. За лісом заховалися височенні карпатські гори. Видно, як снігом трохи притрусило схили. То нагадування, що вже скоро повіє холодом. А ось, в центрі картини, тече кудись вузький струмок. Вода в ньому також уже давно холодна-холодна. Тільки берізки не бояться того холоду. Пускають свої листочки на воду. Пливуть ті листочки, схожі на кораблики, за швидкоплинною течією. Ген біля лісу ледь визирають хатки. Вони також відчули подих осені. Стоять собі одна біля одної, туляться, доповнюючи загальний образ. А над лісом легенький вітерець приніс важкі сіруваті хмари. От-от піде рясний дощ. Художник зумів неймовірно точно передати всю ту красу, якою володіє наша Батьківщина. Тому від картини віє любов’ю, ніжністю, трепетом. А яскраві кольори допомагають насолодитися незабутніми хвилинками поряд із прекрасним.
Ваші роботи я чекаю на вайбер.(до 27.03)
26.03.2020
Тема . Відмінювання кількісних числівників.
Відеоурок.
Трішки теорії с.170-173
Виконайте впр. 454,457
ДЗ. впр. 459
26.03.2020
Тема . Відмінювання кількісних числівників.
Відеоурок.
Трішки теорії с.170-173
Виконайте впр. 454,457
ДЗ. впр. 459

Немає коментарів:
Дописати коментар