20( 22).04
Тема .Айзек Азімов. "Фах". Роздуми про майбутнє людини та людства.
09(12).04
Тема. Рюноске Акугава- майстер японської новели. Моральна справедливість в новелі «Павутинка».Завдання:Біографія письменника с. 233-234Прочитати новелу"Павутинка". с.235-238 АУДІОКНИГА Перевірте письмово знання за допомогою запитань до оповідання "Павутинка";
"Закінчи речення" 1. Одного разу вранці Будда блукав на самоті берегом ...2. Він зупинився в роздумах і раптом побачив все, що творилося на дні....3. Там, внизу, товпилося безліч грішників. Погляд Будди впав на одного з них. Звали його ..., і він був .... 4. Одного разу, в гущавині лісу, він мало не наступив на крихітного (павучка), але в останню мить ... 5. Павутинка стала спускатися вниз, поки не досягла глибин ...., де Кандата разом з іншими грішниками терпів люті муки в ....6. Він радісно закричав: ...7. Але від пекла до неба далеко, і Кандата....8. Кандата занурився на саме дно... 9. Будда бачив все, що сталося від початку і до кінця, і з засмученим обличчям ...
Пройдіть тест.
06.04
Тема. Герберт Уеллс. „Чарівна крамниця”. Дива та їх сприйняття персонажами.
1. Виконати тестові завдання та перешліть роботу на вайбер 05074878991. Чарівна крамниця знаходилась:а) на Ріджен-стріт,б) на Оксфорд-стріт,в) у Голборні,2. Якби Джип мав «Чарівну пляшку», він показав би її:а) мамі,б) Джіссі.3 Продавець дістав у себе з голови:а) чудодійний ковпак,б) скляну кульку,в) колоду карт.4. Напис на вивісці:а) крамниця,б) чарівна крамниця,в) справжня чарівна крамниця.5. Ім'я розбещеного хлопчика:а) Джип,б) Едвард,в) Герберт.6. Під капелюхом оповідача заворушився:а) скуйовджений голуб,б) невелике кошеня,в) білий кролик.7. Продавець відірвав від рукава:а) кусючу гадину,б) червоне чортеня,в) чарівну курку.8. До дня народження Джипа лишалося:а) 2 дні,б) 100 днів,в) 7 днів.9. Джип запропонував батькові погратися:а) у квача,б) у піжмурки,в) з олов'яними солдатиками.10. Продавець накрив хлопчика великим:а) барабаном,б) згортком,в) капелюхом.11. Джип отримав:а) два пакунки,б) п'ять пакунків,в) чотири пакунки.12. Незвичайна пригода трапилась:а) 5 років тому,б) півроку тому,в) місяць тому.

29.03.
Тема. Новела „Останній листок” – гімн людині котра здатна на самопожертву. Специфіка розкриття образу Бермана.Запитання за текстом новели «Дари волхвів»
1. Знайти опис житла Делли і Джима. Опис одягу Делли. Які кольори і чому переважають вописі квартири та одягу?2. Чому новела починається з фрази: "Один долар вісімдесят сім центів"? Чому так часто,упродовж твору, зустрічається ця цифра?3. Знайдіть в тексті рядки, в яких Делла говорить про своє відношення до Джима. Чому вонане могла подарувати йому скромніший подарунок?4. Які скарби були у сім"ї Юнг? Які порівняння використовує автор, щоб підкреслити їхзначущість?5. Знайдіть в тексті рядки, в яких описується, як Делла приймала рішення. Чи важко їйрозлучатися зі своїм скарбом?6. Знайдіть в тексті як Джим готував подарунок для Делли.
Закінчи речення
1. Один долар ...2. Мебльована квартира за …3. А завтра …4. У подружжя Янг було дві речі, якими вони дуже пишалися. Одна – це …, друга - …5. Прекрасне волосся Делли розсипалось каштановими хвилями, сяючи, мов …6. За сорок хвилин її голова вкрилася дрібними кучериками і Делла стала дуже схожою на …7. Вона мала звичку звертатися до Бога з коротенькими молитвами, з приводу всяких життєвихдрібниць і тепер швиденько зашепотіла: …8. Він просто пильно дивився на неї, і на обличчі у нього був отой …9. Можливо, волосся на моїй голові і можна було б перелічити, - в її голосі раптом прозвучалаглибока ніжнність, - але ніхто й ніколи не зможе виміряти …10. Ніяка стрижка, ніякі нові зачіски не примусять, щоб я …11. Дайно мені свій годинник. Я хочу побачити, який вигляд він матиме з …12. Волхви принесли коштовні дари, але серед них не було …Прочитайте новелу с.213-219- Ми знаємо багато героїчних вчинків людей, про які знає вся країна. Чи можемо ми до таких героїчних подвигів віднести подвиг Бермана? (звичайно, ні. Це був подвиг буденний, невидимий, подвиг душі, коли людина жертвує собою заради іншої людини) - Що допоміг зрозуміти нам О.Генрі? О.Генрі допомагає нам зрозуміти, що сенс життя у самому житті, треба жити всупереч обставинам, надіятися на краще, вірити в людей. Пам’ятати про відданість, про людські почуття, здатні перебороти найстрашніше. «Ви перемогли», - скаже лікар Сью. І він не помилився, тому що багато в нашому житті залежить від тих, хто поруч. «Неймовірна річ! – скаже автор, – це життя», «…на цегляній стіні ще висів листок плюща», тож воно – життя – триває всупереч усім негараздам. Новела «Останній листок» відтворила один із епізодів людського життя, щоб у ньому, ніби в дзеркалі, ми побачили власне життя.
Дз. Написати твір-мініатюру: «Чи доводилось тобі бачити в житті приклад непоказної самопожертви?»Відповідь перешліть на почту чи у вайбер.Успіху.
Дз. Написати твір-мініатюру: «Чи доводилось тобі бачити в житті приклад непоказної самопожертви?»
19.02.
Тести за новелою Е. По «Золотий жук»
а) поблизу міста Дартмур;
б) на Саллівеновому острові;
в) поблизу Лондона.
2.Яку освіту мав Легран?
а) вищу;
б) добру і надзвичайно сильний розум;
в) був невігласом.
3.У мандрах Леграна супроводив:
а) чорношкірий чоловік;
б) бульдог;
в) лікар.
4.Укажіть причину, яка змусила головного героя жити самітником на острові?
а) пристрасть до незайманої природи;
б) зубожіння;
в) необхідність переховуватися через порушення закону.
5.Яке непорозуміння сталося через лівшу Юпітера?
а) заблудились;
б) переплутав праве око з лівим;
в) проминули потрібну зупинку.
6.Що друзі знайшли у розкопаному сховку?
а) незмірний скарб;
б) довгасту дерев’яну скриню;
в) зброю.
7.Як Легран знайшов вказану у пергаменті місцевість?
а) здогадався;
б) розшифрував текст пірата Кіда;
в) за допомогою випадкового збігу обставин.
8.Про що уві сні бурмотів маса Вілл?
а) про золото;
б) про жука;
в) про несподівану поїздку.
9.Що купив Юпітер у місті?
а) фрукти і овочі;
б) косу і три лопати;
в) автомобіль.
10.З якою метою Легран місяць по тому викликав свого друга?
а) щоб допоміг знайти скарб;
б) для розгадування головоломок;
в) щоб розкопати і перенести скарб.
11.Що вразило друзів у малюнку жука?
а) нерозгадана таємниця;
б) спостережливість Юпітера;
в) подібність жука формою до черепа на звороті пергаменту.
12.Твір Едгара По «Золотий жук» належить до жанру:
а) оповідання;
б) роман;
в) балада.
15(16).02.
Тема. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По. «Золотий жук»
Запишіть у зошит
·
Детектив
(англ. detective — агент розшуку,
лат. deteсtіо — розкриття) — жанровий різновид пригодницької літератури, передовсім прозові
твори, в яких розкривається певна таємниця, пов'язана зі злочином.
Слово «детектив» має ще одне значення – так називають людину, яка розкриває
злочин
·
Дедукція
- (Від латинської deduco – відводжу, виводжу) – метод дослідження,
за яким окреме ( деталь, факт)
пізнається на основі знання загального ( кінцевого) результату.
·
Дедуктивний метод —
спосіб дослідження, при якому окремі положення логічно виводяться із загальних
положень (аксіом, постулатів, законів). У літературі його започаткував Е. По.
·
Інтрига
- потаємні, переважно непорядні, дії, вчинки, спрямовані на досягнення якої-небудь
мети.
·
Криптограма — напис, виконаний тайнописом,
зрозумілим тільки для обізнаних із ним.
Головні ознаки літературного
детективу:
-
наявність таємниці, пов’язаної із злочином;
-
головний герой - детектив;
-
наявність друга і помічника сищика;
-
злочинець – майже завжди одинак;
-
серію доказів читач отримує одночасно із головним героєм;
-
мотиви злочину – найчастіше гроші, влада, страх;
-
сюжет детективу – шлях розслідування злочину;
-
передбачуваність фіналу;
- зло карається.
Біографія Е.А. ПО ТУТ
Короткий зміст слухати ТУТ
Фільм ТУТ
21(22).01.
Тема. Позакласне читання. Людмиля Уляницька "Паперова перемога"
Паперова
перемога
Людмила Уліцька
Людмила Уліцька
Паперова
перемога
Переклад з російської Євдокії Кашуби
Коли
сонце розтопило чорний зернистий сніг і з брудної води випливли
накопичені
за зиму відходи людського житла – старина, кістки, бите скло, – і в повітрі
піднявся гармидер запахів, у якому найсильнішим був сирий і солодкий запах
весняної землі, у двір вийшов Геня Піраплєтчиков. Його прізвище писалося так
безглуздо, що з того часу, як він навчився читати, він відчув її як приниження.
Крім
цього, у нього від народження не ладилося з ногами, і він ходив дивною,
підскакуючою ходою.
Крім
цього, у нього був завжди закладений ніс, і він дихав ротом. Губи сохнули, і їх
доводилося часто облизувати.
Опріч
цього, у нього не було батька. Батьків не було у половини хлопців. Але на
відміну від інших Геня не міг сказати, що його батько загинув на війні: у нього
батька не було взагалі. Все це, разом взяте, робило Геню дуже нещасною людиною.
І
так, він вийшов у двір, ледве поправившись після весняно-зимових хвороб, у
шерстяній лижній шапочці з піддітим під неї платком і в довгому зеленому шарфі,
обмотаному навколо шиї.
На
сонці було неправдоподібно тепло, маленькі дівчатка спустили панчохи і
закрутили їх на кісточках тугими ковбасками. Стара із сьомої квартири з
допомогою внучки витягла під вікно стілець і сіла на сонце, закинувши лице. І
повітря, і земля – все було розбухлим і переповненим, а особливо голі дерева,
готові з хвилини на хвилину зірватися дрібним щасливим листям. Геня стояв
посеред двору і приголомшено вслухався в піднебесний гул, а товста кішка,
обережно торкаючи лапами мокру землю, навскоси переходила двір.
Перша
грудка землі упала якраз посередині, між кішкою і хлопчиком. Кішка, вигнувшись,
плигнула назад. Геня сахнувся – бризки бруду важко шубовснули на обличчя. Друга
грудка попала в спину, а третьої він не став дожидатися, пустився скоком до
своїх дверей. Навздогін, як дзвінкий спис, летів саморобний віршик:
—
Генька кульгавий, соплі річкою!
Він
оглядівся: кидався Колька Клюквін, кричали дівчатка, а позаду них стояв той,
ради кого вони старались,— ворог усіх, хто не був у нього на побігеньках,
ловкий і безстрашний Женька Айтир.
Геня
кинувся до своїх дверей – з драбини уже спускалась його бабуся, крихітна бабця
в бурій шляпці з вічнозеленими і вічноголубими квітами над вухом. Вони
збиралися на прогулянку у Міуський скверик. Мертва потерта лиса, сяючи
янтарними очима, плоско лежала у неї на плечі.
...
Ввечері, коли Геня похропував у сні за зеленою ширмою, мама і бабуся довго
сиділи за столом.
—
Чому? Чому вони його завжди ображають?— гірким шепотом спитала, на кінець,
бабуся.
—
Я думаю, треба запросити їх у гості, до Гені на день народження,— відповіла
мама.
—
Ти з розуму зійшла,— злякалась бабуся,— це ж не діти, це бандити.
—
Я не бачу іншого виходу,— хмуро відгукнулась мама. — Треба спекти пиріг,
зробити гостинці і взагалі влаштувати дитяче свято.
—
Це бандити і крадії.. Вони ж весь дім винесуть,— опиралась бабуся.
—
У тебе є що красти?— холодно спитала мама.
Старенька
промовчала.
—
Твої старі ботики нікому не потрібні.
—
При чому тут ботики?..— тужливо зітхнула бабуся. — Хлопчика жаль.
Пройшло
дві неділі. Наступила спокійна і ніжна весна. Висохла грязюка. Гостро відточена
трава покрила забруднений двір, і все населення, скільки не старалось, ніяк не
могло його засмітити, двір залишався чистим і зеленим.
Хлопці
з ранку до вечора грали в лапту. Тини покрились крейдовими і вугільними
стрілами – це "розбійники", втікаючи від"казаків", залишали
свої знаки.
Геня
вже третю неділю ходив у школу. Мама з бабусею переглядались. Бабуся, яка була
суєвірна, спльовувала через плече – боялась зурочити: зазвичай перерви між
хворобами тривали не більше неділі.
Бабуся
проводжала внука в школу, а до кінця занять чекала його в шкільному вестибюлі,
намотувала на нього зелений шарф і за руку вела додому.
Напередодні
дня народження мама сказала Гені, що влаштує йому справжнє свято.
—
Позви з класу кого хочеш і з двору,— запропонувала вона.
—
Я нікого не хочу. Не треба, мамо,— попросив Геня.
—
Треба,— коротко відповіла мама, і по тому, як здригнулися її брови, він
зрозумів, що йому не ухилитися.
Ввечері
мама вийшла на двір і сама запросила дітей на завтра. Запросила всіх підряд,
без розбору, але окремо звернулася до Айтира:
—
І ти, Женю, приходь.
Він
подивився на неї такими холодними і дорослими очима, що вона збентежилась.
—
А що? Я прийду,— спокійно відповів Айтир.
І
мама пішла ставити тісто.
Геня
тоскно оглядав кімнату. Більше всього його бентежило блискуче чорне піаніно –
такого, напевно, ні в кого не було. Книжна шафа, ноти на етажерці – це ще куди
не йшло. Але Бетховен, ця жахлива маска Бетховена! Напевно, хто-небудь єхидно
спитає: "А це твій дідусь? Чи тато?"
Геня
попросив бабусю зняти маску. Бабуся здивувалась:
—
Чим вона тобі раптом помішала? Її подарувала мамина вчителька... – І бабуся
стала розказувати давно відому історію про те, яка мама талановита піаністка, і
якби би не війна, то вона закінчила б консерваторію...
До
чотирьох годин на розсунутому столі стояла велика супова миска з дрібно
порізаним вінегретом, жарений хліб з оселедцем і пиріжки з рисом.
Геня
сидів біля підвіконня, спиною до столу, і старався не думати про те, як зараз у
його дім увірвуться галасливі, веселі і непримиримі вороги... Здавалось, що він
абсолютно поглинутий своїм улюбленим заняттям: він складав із газети кораблик з
вітрилами.
Він
був великим майстром цього паперового мистецтва. Тисячі днів свого життя Геня
проводив у постелі. Осінні катари, зимові ангіни і весняні простуди він
терпеливо переносив, загинаючи кутики і розправляючи згини паперових листів, а
під боком у нього лежала голубувато-сіра з тисненим жирафом на обкладинці
книга. Вона називалась "Веселий час", написав її мудрець, казкар,
кращий з людей – якийсь М. Гершензон. Він був великим учителем, зате Геня був
великим учнем: він виявився неймовірно здібним до цієї паперової гри і придумав
багато такого, що Гершензону і не снилось...
Геня
крутив у руках недороблений кораблик і з жахом чекав приходу гостей. Вони прийшли
рівно в чотири, всією гурбою. Біляві сестрички, наймолодші з гостей, піднесли
великий букет жовтих кульбаб. Решта прийшли без подарунків.
Всі
чинно розсілися навколо стола, мама розлила по стаканах саморобну шипучку з
коричневими вишеньками і сказала:
—
Давайте вип'ємо за Геню – у нього сьогодні день народження.
Всі
взяли стакани, чохнулись, а мама витягла табурет-вертушку, сіла за піаніно і
заграла "Турецький марш". Сестрички заворожено дивилися на її руки,
що пурхали над клавішами. У молодшої було злякане обличчя, і здавалось, що вона
ось-ось розплачеться.
Незворушний
Айтир їв вінегрет з пиріжком, а бабуся метушилась біля кожного з дітвори точно
так, як метушилась зазвичай біля Генічки.
Мама
грала пісні Шуберта. Це була немислима картина: чоловік дванадцять погано
одягнених, але вмитих і причесаних дітей, які в повному мовчанні поїдали
гостинці, і худа жінка, яка легко вибивала з клавішів звуки.
Господар
свята, з пітними долонями, направив очі в тарілку. Музика закінчилась,
випурхнула у відкрите вікно, лише декілька басових нот затримались під стелею
і, стихнувши, теж попливли услід за рештою.
—
Генічка,— раптом солодким голосом сказала бабуся,— можливо, теж пограєш?
Мама
кинула на бабусю тривожний погляд. Геніно серце ледве не зупинилось: вони
ненавидять його за дурнувате прізвище, за підскакуючу ходу, за довгий шарф, за
бабусю, котра водить його гуляти. Грати при них на піаніно!
Мама
побачила його зблідле обличчя, здогадалась і врятувала:
—
Іншим разом. Геня зіграє іншим разом.
Жвава
Боброва Валька недовірливо і майже захоплено:
—
А він уміє?
...
Мама принесла солодкий пиріг. По чашках розлили чай. У круглій вазочці лежали
які завгодно цукерки: і подушечки, і карамель, і в обгортках. Колька жер
нахраписто і в карман встиг засунути. Сестрички їли подушечки і наперед
загадували, яку ще взяти. Боброва Валька розгладжувала на гострому коліні
срібну фольгу. Айтир самим безсовісним чином розглядав кімнату. Він все шарив і
шарив очима і, на кінець, указуючи на маску, спитав:
—
Тьоть Мусь! А це хто? Пушкін?
Мама
посміхнулась і лагідно відповіла:
—
Це Бетховен, Женю. Був такий німецький композитор. Він був глухий, але все
рівно створював прекрасну музику.
—
Німецький?— пильно перепитав Айтир.
Але
мама поспішила зняти з Бетховена підозру:
—
Він давним-давно помер. Більше ста років назад. Задовго до фашизму.
Бабуся
вже відкрила рот, щоб розказати, що цю маску подарувала тьоті Мусі її
вчителька, але мама строго поглянула на бабусю, і та відкрила рот.
—
Хочете, я пограю вам Бетховена?— спитала мама.
—
Давайте,— погодився Айтир, і мама знову висунула табурет, крутонула його і
заграла улюблену Геніну пісню про бабака, якого чомусь завжди жаль.
Всі
сиділи тихо, не проявляючи ознак нетерпіння, хоча цукерки вже кінчились.
Жахлива напруга, в якій весь цей час перебував Геня, залишила його, і вперше
блиснуло щось ніби гордості: це його мама грає Бетховена, і ніхто не сміється,
а всі слухають і дивляться на сильні руки, що бігають. Мама закінчила грати.
—
Ну, досить музики. Давайте пограємо у що-небудь. У що ви любите грати?
—
Можна в карти,— простодушно сказав Колюня.
—
Давайте в фанти,— запропонувала мама.
Ніхто
не знав цієї гри. Айтир біля підвіконня крутив у руках недороблений кораблик.
Мама пояснила, як грати, але з'ясувалось, що ні в кого немає фантів. Лілька,
дівчинка зі складно заплетеними косичками, завжди носила в кармані гребінець,
але віддати його не відважилась – а раптом пропаде? Айтир поклав на стіл
кораблик і сказав:
—
Це буде мій фант.
Геня
присунув його до себе і декількома рухами завершив побудову.
—
Геня, зроби дівчаткам фанти,— попросила мама і поклала на стіл газету і два
листа щільного паперу. Геня взяв лист, мить подумав і зробив поздовжній згин...
Бриті
голови хлопчаків, стягнуті тугими косичками голови дівчаток схилились над
столом. Човен... кораблик... кораблик з вітрилом... склянка... солонка...
хлібниця... сорочка...
Він
ледве встигав зробити останній рух, як готову річ миттєво вихвачувала в
очікуванні рука.
—
І мені, і мені зроби!
—
Тобі він уже зробив, безсовісна ти! Моя черга!
—
Генічка, будь ласка, мені склянку!
—
Чоловічка, Геню, зроби мені чоловічка!
Всі
забули і думати про фанти. Геня швидкими рухами складав, вирівнював шви, знову
складав, загинав куточки. Чоловік... сорочка... собака...
Вони
тягнули до нього руки, і він роздавав їм свої паперові чудеса, і всі
усміхались, і всі його дякували. Він, сам того не помічаючи, вийняв із кишені
хустку, витер ніс – і ніхто не звернув на це уваги, навіть він сам.
Таке
почуття він відчував тільки у сні. Він був щасливий. Він не відчував ні страху,
ні неприязні, ні ворожості. Він був нічим не гірше них. І навіть більше того:
вони захоплювались його дріб'язковим талантом, якому сам він не придавав
ніякого значення. Він ніби вперше побачив їх лиця: не злі. Вони були абсолютно
не злі...
Айтир
на підвіконні крутив газетний лист, він розпустив кораблик і намагався зробити
заново, а коли не виходило, він підійшов до Гені, торкнув його за плече і,
вперше в житті звернувшись до нього по імені, попросив:
—
Гень, подивися-но, а далі як...
Мама
мила посуд, усміхалась і роняла сльози в мильну воду.
Щасливий
хлопчик дарував паперові іграшки...
18(19).01
Тема. Символи у творі О. Гріна "Пурпурові вітрила"
Виконати тест у зошити
Тестування за твором О.Гріна «Пурпурові вітрила»
1.Кого Ассоль зустріла в дитинстві в лісі:
А- Егля
Б-Меннерса
В-Грея
2. Яку річ дівчинки «чарівник» знайшов в струмочку:
А-черевики
Б-хустину
В-яхту
3.Що у майбутньому чекає Ассоль за словами Егля:
А-велике багатство
Б-корабель з пурпуровими
вітрилами
В-добру вдачу
4. Які риси характеру притаманні Грею:
А- добрий, щедрий, приязний, цілеспрямований
Б-жадібний, лицемірний, скритний, цілеспрямований
В- важка вдача, лагідний, тихий, цілеспрямований
5. У якій родині зростав Грей:
А- у бідній
Б-у заможній
В-немає родини
6. Де вперше Грей побачив Ассоль:
А-на відкритому місці на
схилі пагорба
Б-на гарній галявині
В-у темному лісі
7.З якої тканини пошили пурпурові вітрила:
А- шовк
Б-драп
В-хлопок
8.Як називався корабель, який придбав Грей:
А- «Секрет»
Б-«Таємниця»
В- «Загадка»
9. Яку посаду на кораблі обіймав батько Ассоль:
А-капітан
Б-матрос
В-юнга
10. Якою справою Лонгрен заробляв собі на життя:
А-різьблення з дерева
Б-ліпка з пластилину
В-чеканка по металу
11. Де проживали Ассоль і Лонгрен:
А-у Каперні
Б-у Києві
В-в Криму
Переписати в зошити в кого ще немає символи
Пурпурові вітрила – символ мрії, надії на краще, величі кохання.
Назва яхти Ґрея «Секрет» - символ пошуку смислу людського життя, таємниці людського буття.
Слово «рай» (у написі на старих бочках) – символ духовної єдності душ, піднесеного життя.
Море – символ непередбачуваності життя людини, бурхливої долі й водночас символ волі, природної гармонії.
Каперна – символ людського зла, жорстокості, ницості
Зоря – символ здійснення мрій, пробудження душі, кохання.
Сонячне світло (коли Ґрей побачив Ассоль) – символ просвітлення душі, кохання, ідеалу.
14(15).01.
Тема.Асссоль і Грей. Духовно-емоційний світ героїв.
Бесіда
·
В яких умовах формувалася Ассоль?
·
Чому люди вважали її божевільною?
·
Розкажіть про стосунки Ассоль і батька.
·
Схарактеризуйте
моральні якості Ассоль
·
Як Ассоль несла свою мрію крізь темний і брутальний світ?
·
Прочитайте опис портрета Ассоль під час зустрічі з Еглем.
·
Прочитайте опис портрета Ассоль очима Ґрея.
·
Прочитайте опис Ассоль, яка побачила своє відображення у
дзеркалі.
·
Знайдіть авторську характеристику Ассоль
Складання
плану характеристики Ассоль
1.
Тяжке життя Ассоль
2.
Мрія про пурпурові вітрила
3.
Ассоль і батько
4.
Ставлення до Ассоль людей із Каперни
5.
Зустріч Ассоль із
Ґреєм
6.
Духовне багатство Ассоль
Бесіда
·
В яких умовах формувався характер Ґрея?
·
Чому він ріс самотнім?
·
Які книги та картини любив Ґрей? Як вони впливали на його
уяву?
·
Назвіть епізоди з життя Ґрея – хлопчика, в яких виявилися
його людські якості?
·
Ким у дитинстві мріяв стати Ґрей? Чому?
·
Як він ішов до своєї мрії? Які випробування подолав?
·
Яка була душа у Ґрея? Як про це каже автор?
·
Як Ґрей ставився до своїх батьків, особливо до матері?
·
Як Ґрей ставився до простих людей, до моряків?
·
Як люди сприймали Ґрея? Наведіть приклади з тексту.
Складання
плану характеристики Ґрея
1.
Життя у замку.
2.
Мрії про широкі простори.
3.
Як Ґрей став капітаном.
4.
Туга за ідеалом.
5.
Ассоль – втілення ідеалу Ґрея.
6.
Дива треба робити своїми руками.
11.01.(12.01)
Б.Переписати у зошити. Теорія
літератури
Казка – оповідання про неймовірну, але
повчальну історію. Головною відмінною рисою казки є наявність дива,
фантастики. Вимислу, розважливої спрямованості |
Повість
– прозовий жанр описово – оповідного типу, в якому життя подається у вигляді
ряду епізодів з життя героя, середня епічна форма, яка показує етап життя
героя. |
Символ – непряме називання явищ духовного світу, натяк,
відсилання до чогось такого, що залишилося не названим, але відчутним у
тексті. |
Пурпурові
вітрила – символ мрії, надії на краще, величі кохання.
Назва
яхти Ґрея «Секрет» - символ пошуку смислу людського життя, таємниці
людського буття.
Слово
«рай» (у написі на старих бочках) – символ духовної єдності душ, піднесеного
життя.
Море – символ
непередбачуваності життя людини, бурхливої долі й водночас символ волі,
природної гармонії.
Каперна
–
символ людського зла, жорстокості, ницості
Зоря – символ
здійснення мрій, пробудження душі, кохання.
Сонячне світло (коли Ґрей побачив Ассоль) – символ просвітлення душі, кохання, ідеалу.
21.12.
15.12.
Тема. Контрольний твір
Конторольний твір
Прізвище ім'я
21.05.2020
Тема.Повторення вивченого матеріалу.
- Біблія. Старий заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий заповіт (Євангеліє);
- Міфи троянського циклу;
- Гомер. «Іліада»;
- Есхіл. «Прометей закутий»;
- Публій Вергілій Марон. «Енеїда»;
- Публій Овідій Назон. «Метаморфози»;
- «Пісня про Роланда»;
- Вільям Шекспір. «Ромео і Джульєтта»;
- Мігель де Сервантес. «Дон Кіхот» (1 частина);
- Мольєр. «Міщанин-шляхтич»;
- Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»;
- Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон»;
- Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон»;
- Марина Аромштан. «Коли відпочивають янголи».
20.05.2020
Тема.Позакласне читання.
14.05.2020
13.05.202
(Здати до 13.05.до 15.00
На окремо написаному чи краще надрукованому листку А4. З таким підписом:
Дата
Контрольний твір
учня 7-А класу
Прізвище ім'я
Тема:" ...")Теми до твору на ваш вибір.
1. Чи можуть книги врятувати?
2. Майбутнє без мистецтва. Реальність чи фантастика.
3. Шлях Софі до повернення власного "я" за романом Д. Джонс " Мандрівний замок Хаула".
06.-07.05.2020
Тема. Корнелія Функе. « Чорнильне серце». Тема оживлення книги у творі.
Біографія письменниці ТУТ
Корнелія Функе (нар. 1958) - німецька письменниця та ілюстратор,
Автор понад чотирьох десятків творів для дітей. Працює переважно в жанрі фентезі та пригодницького роману.
Аналіз тексту.
- Де і коли відбуваються події? (Час та країну не
визначено)
- Чому ми не можемо визначити час і простір? ( Це
роман- фентезі, герої постійно потрапляють у різні таємничі місця різних світів)
- Які світи ми бачимо у творі? ( Реальний та фантастичний )
- Що є центром уваги автора? ( Книга)
Починає діяти схема «Боротьба двох протилежностей
-Чому Книга є центром
світів? («Только книги могут спасти, только в них можно
найти сочувствие, и утешение, и любовь... Книги, ничего
не требуя взамен, любят каждого, кто их открывает.
Они никогда не покидают даже тех, кто не заботится
о них»).
- Як
Корнелія Функе описує книги? Знайдіть цитати.( «Колючие листья обвивались вокруг
бледно-коричневых букв. Из красной головы крошечного дракона на бумагу
извергались цветы. На Мегги смотрели всадники на белых конях, словно не прошло
и дня с тех пор, как кто-то вывел их крошечной кисточкой. Рядом с ними были
изображены влюбленные, возможно новобрачные. Мужчина в огненно-красной шляпе
враждебно смотрел на них.» ; «Сундук был полон
книг, великолепных книг. Сажерук нащупал под пальто фонарик и посветил на них.
– Ишь ты, – пробормотал он, – какие вы красивые! Словно дамы в
роскошных нарядах на княжеском балу!»)
- Чому автор приділяє особливу
увагу опису приміщень, де зберігаються книги, їх запаху, кольору? ( Автор
підкреслює чарівний світ Книги, його магію та реальність)
- Чи можемо ми
визначити героїв твору та розподілити їх на позитивних та негативних? Схема
доповнюється героями за світами.
Фантастичний
Світ
Капрікорн, Баста,
Кокерель, Привид, Вогнерукий
Реальний
світ
Меггі Фолхарт, Мортімер та
Тереза Фолхарт, тітка Елінор
Чи можемо ми сказати, що
всі фантастичні герої негативні, а реальні- позитивні? ( НІ. Книжки і персонажі
є різними, є добрі, сповнені любові і добра, а є й лихі. Тому так і в реальному
житті- є добрі й лихі люди)
-
Для чого автор чітко
поділяє героїв на позитивних і негативних? (Це риса роману-фентезі. Боротьба
Добра і Зла.
– Ишь ты, – пробормотал он, – какие вы красивые! Словно дамы в роскошных нарядах на княжеском балу!»)
29-30.04.2020
Тема.Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Образ Софі, світ її бажань, мрій, жахів.
1. У якій країні відбуваються події роману? ______________________________________2. Головна героїня твору виросла у родині _______________________________________
3. Через що Відьма пустирищ покарала Софі?_____________________________________
4. Яким було друге прізвище Хаула? ____________________________________________
5. Мандрівний замок приводить у рух ___________________________________________
6. Ким був Кальцифер до угоди, коли його спіймав Хаул?__________________________
7. Як чарівник Саліман сподівався перемогти Відьму Пустирищ?____________________
_______________________________________________________________________________
8. Через що посварилися Хаул і Відьма Пустирищ?_______________________________
_______________________________________________________________________________
9. Міс Ангоріан – хто вона?____________________________________________________
10. Кого з героїв Софі називає «вислизаючим»? Що це означає, на її думку?______________
______________________________________________________________________________
11. Продовжіть логічний ланцюжок: Марта – Майкл; Летті – …………..; Софі –……………
12. Як звати вчительку Хаула?____________________________________________________Дз.Завдання виконати письмово. Який рецепт щастя від Діани Вінн Джонс. Що потрібно людині для щастя? Що потрібно зробити людині для власного щастя?
23.04.2020
Тема. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула».
Джонс Діана Вінн

22.04.2020
Тема.Контрольна робота. Детектив. Світова новела.
15.04.-16.04.2020
08.04.2020
Тема. Герберт Уеллс- видатний англійський фантаст. Новела „Чарівна крамниця”.
18-19.03.2020
Тема : Конан Дойль. Оповідання "Пістрява стрічка"
З'ясувати що таке ДЕТЕКТИВ допоможе таблиця;
Перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Пістрява стрічка";
- вправа "Кросворд.Конан Дойль"
- вправа "Послідовність подій. "Пістрява стрічка"
- вправа "Хто власник речей. За оповіданням "Пістрява стрічка"
- вправа "Пазли "З якого твору предмети?" (детектив)
- вправа "Перший мільйон" за темою "Детектив"
25.03.2020.
Довідка для учнів.
Допитливий, розумний, кмітливий, цілеспрямований,
байдужий, хоробрий, наділений почуттям гумору, підступний, злий,
співчутливий, честолюбний, товариський, вірний, наївно-простакуватий, готовий
допомогти другові, має чудову пам’ять, благородний, працює вдень і вночі,
борець за справедливість, має могутній мозок, всебічно обізнаний,
спостережливий, правдолюб,володіє аналітичним мисленням, вміє уважно
вислухати, вдумливо аналізує почуте, рішучий…
Шерлок Холмс і доктор Ватсон –
ВТІЛЕННЯ СИЛИ ІНТЕЛЕКТУ І МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ.
3. Прослухайте біографію письменника О.Генрі
4. Прочитайте твір с. 207-212
5. Перевіримо знання тексту, пройшовши цікаву вправу
26.03.2020.
Тема
Новела „Останній листок” – гімн людині котра
здатна на самопожертву. Специфіка розкриття образу Бермана.
Прочитайте новелу с.213-219
- Ми знаємо багато героїчних вчинків людей, про
які знає вся країна. Чи можемо ми до таких героїчних подвигів віднести подвиг
Бермана? (звичайно, ні. Це був подвиг буденний, невидимий, подвиг душі, коли
людина жертвує собою заради іншої людини)
- Що допоміг зрозуміти нам О.Генрі?
О.Генрі допомагає нам зрозуміти, що сенс життя у
самому житті, треба жити всупереч обставинам, надіятися на краще, вірити в
людей. Пам’ятати про відданість, про людські почуття, здатні перебороти
найстрашніше. «Ви перемогли», - скаже лікар Сью. І він не помилився, тому що
багато в нашому житті залежить від тих, хто поруч.
«Неймовірна річ! – скаже автор, – це життя»,
«…на цегляній стіні ще висів листок плюща», тож воно – життя – триває всупереч
усім негараздам.
Новела «Останній листок» відтворила один із
епізодів людського життя, щоб у ньому, ніби в дзеркалі, ми побачили власне
життя.
Дз. Написати твір-мініатюру: «Чи доводилось тобі бачити в житті приклад непоказної самопожертви?»
Відповідь перешліть на почту чи у вайбер.
Успіху.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар