19.05.2020
Тема.Повторення й узагальнення вивченого за рік.
Сьогодні ми пригадуємо вивчене за рік.
Виконайте вправи
Дієприкметник
Частини мови
Виконайте вправу 563
18.05.2020
Тема.Контрольна робота. Службові частини мови.
Виконайте ТЕСТ
До 12.00. Виконувати 1 раз.
15.05.2020
Тема.Дефіс у вигуках. Розділові знаки при вигуках. Узагальнення й систематизація вивченого з теми.
1. Читаємо теорію с. 247
2. Повторюємо вивчене з теми Прийменник, сполучник, частка, вигук.
3. Запитання для самоперевірки с.244 (Усно)


13.05.2020
Тема.Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням.

1.Вивчаємо теорію. Підручник с.245-247
2. Виконайте вправу549 с.247
Урок в zoom

Урок в zoom
ПОВТОРЮЄМО

08.05.2020
Тема. Контрольний диктант.
Здати до 18.05. На окремо написаному листку А4 або у зошиті. З таким підписом:
Дата
Контрольний диктант
учня 7-А класу
05.05.2020
Тема. Правопис часток не-,ні-. Написання часток –бо,-но, -то,-таки.
1.Вивчаємо теорію. Підручник с.237-240
2. Виконайте вправу535 с.241 або перевірочну роботу у МІЙ КЛАС
Разом пишуться частки:
- аби, ані, де, чи, чим, що, як у складі будь-якої частини мови
абиякий, аніскільки, чимдуж, щосили;
- би, б, же, ж, то, що в складі сполучників або інших часток
мовби, нібито, аякже, абощо;
- -ся (-сь) у зворотних дієсловах і в складі займенників і прислівників
купається, вклонивсь, колись, когось.
Через дефіс пишуться частки:
- казна-, хтозна-, бозна-, будь-, -небудь, які стали префіксами або суфіксами в прислівниках і займенниках
казна-хто, бозна-чому, хто-небудь;
- -бо, -но, -то, -от, -таки, що стоять безпосередньо після слова, якого стосуються
чекай-но, тому-то, знайшов-таки.
Окремо пишуться частки:
- якщо між часткою і словом, до якого вона приєднується, стоїть інша частка
чим би то, все ж таки, веди ж бо;
- формотворчі би(б), хай, нехай
хотілося б, помандрував би, нехай їде, хай щастить;
- частки, що надають словам смислових чи емоційних відтінків
аж, ж, саме, ще, хоч;
- частки у сполуках слів (здебільшого в сполучних словах)
поки що, навряд чи, дарма що, що за, що ж до.
Разом частка НЕ з різними частинами мови пишеться:
з іменниками, прикметниками, прислівниками, дієсловами, дієприкметниками, дієприслівниками,
якщо слово без НЕ не вживається (НЕ — частина кореня): немовля, немічний, незабаром, непохитний;
з іменниками, прикметниками, прислівниками, дієсловами,
якщо НЕ- є префіксом, утворює слово з протилежним і це слово можна замінити синонімом без НЕ:
недруг (ворог), недорогий (дешевий), неважко (легко), нездужати (хворіти);
з дієсловами, дієприслівниками, іменниками, прислівниками,
якщо є префікс НЕДО-, що вказує на неповну дію: недобачати, недооцінка, недовгочасно;
з дієприкметниками,
якщо дієприкметник у реченні є означенням і не має при собі пояснювального слова:
ішли неораною нивою (але: ішли ніким не ораною нивою);
у деяких сполучниках, частках: неначе, немов, немовби, невже, нехай.
Окремо частка НЕ з різними частинами мови пишеться:
з іменниками, прикметниками, прислівниками,
якщо є протиставлення: не друг, а ворог; не весело, а сумно;
завжди з дієсловами та дієприслівниками,
крім випадків, коли пишуться разом: не бачив, не читаючи;
з іменниками, прикметниками, прислівниками, дієприкметниками,
якщо НЕ стосується присудка: Кров — не (є) вода. Земля не (є) полита;
з дієприкметниками,
якщо при дієприкметнику-означенні є пояснювальне слово: Ішли ніким не ораною нивою;
завжди із займенниками та числівниками:
не перший, не мною (за винятком неабиякий, неабихто, неабищо).
Алгоритм пояснення написання частки НЕ з різними частинами мови
ТУТ відео
04.05.2020
Тема. Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі.
1. Відеоурок на ZOOM
2. Виконайте завдання за відеоуроком у зошит та надішліть вчителю на вайбер.
Дз. читати с. 232-233, Вправа 514 (перепишіть у 3 колонки)
Успіхів
27-28.04.2020
Тема.Сполучники підрядності. Розрізнення сполучників й однозвучних слів.
2. Виконайте завдання за відеоуроком у зошит та надішліть вчителю на вайбер.
Цікава вправа (прийменник-сполучник)
Цікава вправа(розрізнення сполучників)
Дз. Вправа 504, але спершу прочитайте теорію с. 226-227
Цікава вправа(розрізнення сполучників)
Дз. Вправа 504, але спершу прочитайте теорію с. 226-227
24.04.2020
Тема.Сполучник як службова частина мови. Уживання сполучників у реченнях. Сполучники сурядності та підрядності.
2. Виконайте завдання за відеоуроком у зашит та надішліть вчителю на вайбер.
Дз. Вправа 493.
Успіхів
21.04.2020
Тема.Контрольний переказ тексту.
Сьогодні ми з вами спробуємо написати переказ. У зошитах запишіть число та тему.
Прослухайте текст та перекажіть його.
Роботи можете записати у ворді та переслати мені на почту tania-mitropan@ukr.net
17.06.2020
Контрольна робота з теми "Прийменник"
Повторіть теорію та виконайте ТЕСТ
14.04.2020
Тема. Прийменниково-іменникові конструкції.
Розрізнення прийменників й однозвучних іменників.
Завдання
2. Виконайте завдання за відеоуроком у зашит та надішліть вчителю на вайбер.
Дз. Вправа 481.
Успіхів
13.04.2020
Тема.Написання похідних прийменників разом, окремо і
через дефіс.
Завдання
1. Перегляньте відео з теми
3. Виконайте завдання за відеоуроком у зошит та надішліть вчителю на вайбер.
Дз. Вправа 480.
Успіхів
10.04.2020
Тема. РМ. Складання відгуку про цікаву книгу.
Урок в zoom
«Як складати відгук на прочитаний твір»
Обґрунтувати, з якою метою
складається відгук:
•1) привернути увагу до твору,
вплинути на думку інших людей, посперечатися з приводу оцінки художніх образів;
•2) бажання поділитися враженням про
прочитане з людьми, які знаходяться далеко ;
•3) прагнення розібратися в
прочитаному.
•Умотивувати, чому твір сподобався.
• Писати відгук під свіжими
враженнями від прочитаного.
• Коротко схарактеризувати головних
героїв твору.
• Оцінити ставлення автора до своїх
персонажів.
• Не переказувати змісту твору: це
знизить інтерес до нього в читача відгуку.
• Визначити художню вартість твору.
• Порадити адресатам прочитати цей
твір літератури.
План
відгуку
•1.
Як називається книга і хто її автор?
•2. Яку епоху описано в книзі, що
обговорюється?
•3. Який проміжок часу охоплюють
описані в книзі події?
•4.
Що вас найбільше зацікавило в книзі: доля її героїв, їх вчинки та
поведінка, спосіб їх життя чи самі події або описи природи тощо?
•5. Які почуття викликала у вас ця
книга, що з неї найбільше запам’яталося?
•6.
Чи сподобалась вам книжка? Чому саме?
Зразок
відгуку на книгу
Василя Королів-Старого «Хуха-Моховинка».
Про Хуху я почула вперше вже давненько,
коли ще мій племінник ходив до школи в молодший клас. До речі, ця казочка
вивчається в школі. І мені так сподобалася ця маленька істота, що захотілося з
нею познайомитись. І от нарешті років через 8-9 це трапилося. Хуха
- це чарівна істота, яких дуже багато і всі вона різні, а нашу героїню звати
Моховинка. Вона вже майже доросла і живе сама. Моховинка може змінювати колір і
ставати невидимою, може нявкати, як киця чи пищати, як мишка. Разом з іншими Хухами та Хо (такі ж чарівні істоти, але
чоловічої статі) рятує ялинку від браконьєра, який хотів її зрубати. Злий дід
зруйнував Хухину домівку і вона змушена шукати собі
іншу, а надворі зима. Моховинка знаходить новий дім у сараї з людськи козами. І там з нею трапляеться багато пригод, та найголовніше це
те, що незважаючи ні на що, Моховинка допомагає людям і тваринам, навіть тим, шо
ображають, навіть тим, що кривдять. Зимова, чарівна казка про те, що
найголовніше це вміння прощати і робити добро.
ДЗ. Написати відгук про улюблену книгу. Або розповісти і зняти це на відео. Всіроботи приймаються до понеділка. Пересилати мені на вайбер.
06.04.2020.
Українська моваТема.Прийменник як службова частина мови.
1.Опрацьовуємо новий розділ та нову тему
Що потрібно знати на підсумок теми?
- Що таке прийменник?
- На що можуть вказувати прийменники?
- Який він за будовою?
- З яким відмінком уживається?
- Особливості написання.
2.Відео до теми
Читати правила с. 209
3.Виконати вправу 455(письмово)
ДЗ. Правила, Впр.456.
07.04.2020
Українська моваТема.Види прийменників за будовою. Непохідні та похідні прийменники.
Роботи надсилайте на мій вайбер. Перевірка робіт і коментарі о 19.00.
Читати с.212 (будова), с.214(похідність).
На допомогу опорні схеми


Виконати вправи у зошит 467, 475
Дз. перевірочна робота або впр.468 ВАЖЛИВО!
На наступнтй урок ми будемо писати чи знімати відео.Складання відгуку про цікаву книгу.
16.03.2020
Вивчаємо тему Правопис прислівників
https://www.youtube.com/watch?v=6f5gnzL5hEo
Читаємо № 34с.190-192
Виконуємо вправи у зошит 406,409
17.03.2020
Вітаю, сьогодні ми вивчаємо тему: Написання прислівників. Ні з прислівниками, Написання прислівників разом.
Читаємо правила с. 206
Виконати вправу 451.
Дз. Виконати перевірочна робота
у кого немає доступу виконати вправу 453
20.03.2020
Вітаю, сьогодні у нас урок мови.
Тема.Написання прислівників через дефіс. Написання прислівникових сполучень окремо.
1. Читаємо с. 190-194. Правила вивчити Відео
На допомогу таблиця

2. Виконайте вправи 418,423.
ДЗ. Виконайте перевірочну роботу у МІЙ КЛАС або. впр.425.
23.03.2020
Тема. Узагальнення та систематизація вивченого з теми „Прислівник”.
Пригадаймо вивчене.(теорія)
- Вправа " Знайдіть прислівники"
- Вправа "Розряди"
- .Вправа"Правопис прислівників"
- .Вправа "Ступені порівняння прислівників"
Дз. Виконайте вправи 366, 367.
Роботи, всі запитання ви можете переслати на вайбер чи електронну адресу
24.03.2020
Тема. Контрольна робота
Виконайте тест
27.03.2020
Тема. РМ Скадання анотації на книгу з використанням прислівників.
Сьогодні ми повині написати анотацію до улюбленої книги.
Читаємо с. 90
Виконуємо впр. 172
На допомогу
Мовне оформлення анотації
В анотаціях найчастіше зустрічаються шаблонні (стандартні) вирази:
• у книзі зібрані;
• до книги увійшли;
• книга адресована;
• книга розрахована на широке коло читачів.
Але з метою зацікавлення читачів можуть використовуватися й нестандартні вирази:
• чому так трапилось, ви дізнаєтеся, прочитавши книгу;
• яку таємницю приховує герой;
• що з ним сталося.
При написанні анотації до книги обов’язково вказувати наступну інформацію:
— місце подій, зображених у творі;
— назвати головного героя та вказати на його головні риси;
— стисло описати сюжет;
— підбити підсумок;
— надати цікаві відомості про життя чи творчість автора.
Цим рекомендаціям можна слідувати, але не обов’язково дотримуватися кожного пункту, оскільки написання анотації до книги — це теж робота творча, яку не завжди можна вмістити в якісь рамки. Більш важливо написати її цікаво, адже це свого роду реклама. В цьому допоможуть наступні поради. Її текст має містити в собі декілька критеріїв.
• Легкість. Все має бути просто і доступно, зрозуміло для всіх.
• Раптовість. Якщо якимсь чином натякнути на загадку чи на неймовірну, нестандартну розв’язку, то неодмінно захочеться дізнатися про подальший перебіг подій.
• Конкретика. Для того, щоб читач зрозумів, які емоції викличе у нього ця книга і чи захоче він їх отримати, необхідно вказувати чітко дії, що будуть відбуватися, вказувати проблеми. Але ні в якому разі не заходити занадто далеко і не згадувати розв’язку.
• Переконливість. Людина схильна довіряти впевненим словам і даним, які може знати лише фахівець.
• Емоційність. Можна показати душевний стан одного з героїв, його переживання у складній життєвій ситуації. Люди прив’язуються до образів, хочуть їм співпереживати і дізнатися про їхню подальшу долю.
• Історія. Зображена маленька яскрава подія, присутня у творі, підштовхне до розплутування клубочка з події, які до неї приведуть.
— місце подій, зображених у творі;
— назвати головного героя та вказати на його головні риси;
— стисло описати сюжет;
— підбити підсумок;
— надати цікаві відомості про життя чи творчість автора.
Цим рекомендаціям можна слідувати, але не обов’язково дотримуватися кожного пункту, оскільки написання анотації до книги — це теж робота творча, яку не завжди можна вмістити в якісь рамки. Більш важливо написати її цікаво, адже це свого роду реклама. В цьому допоможуть наступні поради. Її текст має містити в собі декілька критеріїв.
• Легкість. Все має бути просто і доступно, зрозуміло для всіх.
• Раптовість. Якщо якимсь чином натякнути на загадку чи на неймовірну, нестандартну розв’язку, то неодмінно захочеться дізнатися про подальший перебіг подій.
• Конкретика. Для того, щоб читач зрозумів, які емоції викличе у нього ця книга і чи захоче він їх отримати, необхідно вказувати чітко дії, що будуть відбуватися, вказувати проблеми. Але ні в якому разі не заходити занадто далеко і не згадувати розв’язку.
• Переконливість. Людина схильна довіряти впевненим словам і даним, які може знати лише фахівець.
• Емоційність. Можна показати душевний стан одного з героїв, його переживання у складній життєвій ситуації. Люди прив’язуються до образів, хочуть їм співпереживати і дізнатися про їхню подальшу долю.
• Історія. Зображена маленька яскрава подія, присутня у творі, підштовхне до розплутування клубочка з події, які до неї приведуть.
Наприклад
Приклад: анотація до книги «Аліса в країні чудес»
Цей літературний твір є прекрасним зразком літератури для дітей. Вона стала улюбленою мільйонами дітей та була перевидана близько трьох десятків разів ще за життя авторки. А її герої: Капелюшник, Солоний Заєць та Чеширський Кіт навіть перемістилися зі сторінок книжки до фольклору. Ця казка полюбилася не тільки дітям, а й дорослим. Навіть англійська королева Вікторія була великою її прихильницею.
Приклад: анотація до книги «Кайдашева сім’я»
«Кайдашева сім’я — реалістична соціально-побутова повість Івана Нечуя-Левицького, який є представником класичної української літератури. У книзі йдеться про сім’ю з трьох поколінь. Автор в доброзичливій формі, зі здоровою дозою гумору вказує на недоліки цих людей, розповідає про їхні, дещо абсурдні, побутові сварки. Але наголошує на їхній невинуватості в такій поведінці, оскільки їхнє духовне зубожіння сталося завдяки діям духовенства, неправильній організації суспільного ладу та громади.
Приклад: анотація до книги «Гаррі Поттер»
Гаррі взяв на себе задачу дуже таємничу, сповнену небезпек, яку, здається, неможливо виконати. Він ще ніколи не відчував себе настільки самотнім, а його майбутнє, здається, повинно бути вельми похмурим, похмурим, як ніколи.
Це остання книга відомої на весь світ «поттеріани» Дж. К. Ролінг відкриє багато загадок. Несподівані повороти сюжету швидко захоплюють, а легка та цікава манера письма авторки перенесе у казковий світ, щоб читачі мали змогу пройти непростий шлях разом з Гаррі до кінця.
Це остання книга відомої на весь світ «поттеріани» Дж. К. Ролінг відкриє багато загадок. Несподівані повороти сюжету швидко захоплюють, а легка та цікава манера письма авторки перенесе у казковий світ, щоб читачі мали змогу пройти непростий шлях разом з Гаррі до кінця.
Немає коментарів:
Дописати коментар